شخص او ټولنیز بدلون

ژباړه: حبیب الرحمن تاثیر

هر ماشوم په یوه کورنۍ کې زېږي او په یوه ټولنه کې پرورش کوي، دغه کورنۍ او دغه ټولنه د دغه ماشوم تربیت، پالنه او ساتنه کوي، خو کله چې دغه ماشوم ځوان شي، نو بیا د ژوند ځینې مهمې پرېکړې کوي او دغه پرېکړې بیا د هغه کورنۍ او ټولنیز نظام هم اغېزمنوي، د کوم شخص ټولنیزه رشته چې پېچلې او کړکېچنه کیږي هغه یو بل اغېزمنوي او په یو بل کې بدلون راولي، هغه بدلون مثبت هم کیدی شي په کوم کې چې دواړه پرمختګ او ارتقا سفر کوي او منفي هم کیدی شي، له کوم څخه چې دواړه د زوال پر لور تلی شي، کله چې موږ د یو شخص اعمال او کردار پر ټولنه د هغه اثرات مطالعه کوو، نو موږ ته احساس کیږي چې ټولنې ته:

  • د ترقي پر لور د وړولو هڅه کول
  • د ترقي د درولو هڅه کول
  • یاد زوال پر لور ډیکه ورکول

د دغه رشتې نتایج په دې پورې تړاو لري چې هغه شخص په نقسیاتي، معاشي، سیاسي او ټولنیزه توګه څومره غښتلی او د ټولنیز استحکام پر څومره بنیادونو ولاړ دی، که یو نر مزور پلار وي او ټوله ورځ خواري او مزدوري کوي، د خپلو ماشومانو او میرمنې ساتنه کوي او د هغوی ورځنۍ اړتیاوې پوره کولی شي او د هغه میرمن چې یوه مور ده او ټوله ورځ د خپلو ماشومانو تربیت کوي، که موږ د هغوی د ماشومانو د شخصیت مطالعه وکړو، نو موږ په هغه ماشومانو باندې د هغوی د مور او پلار د تربیت اثرات د هغوی  په اولادونو کې له لرې لیدی شو، لاکن که هغه مزدور سړی په خپله کارخانه کې د مزدورانو د اتحادیې غړی جوړ شي او د خپل محلي سیاسي ګوند رهبر جوړ شي، نو د هغه پرېکړې د هغه د کارخانې ترڅنګ د ټول هیواد د سلګونو کارخانو راتلونکی بدلولی او متاثره کولی شي او هغه په خپله ټولنه کې مهم بدلون راوستلی شي، همدا رنګه که د هغه مېرمن له یوې مهربانې مور سره سره د ښځو د ازادۍ د غورځنګ غړې شي، نو هغه په خپله ټولنه کې د ښځو د استحصال په خلاف او د ښځو د حقونو په تر لاسه کولو کې یو ښه رول تر سره کولی شي او دا هم ممکن ده چي هغه مزدور مشر سوکه سوکه په خلګو کې وځلیږي، په ټاکنو کې برخه واخلي او بیا د یو هیواد ولسمشر جوړ شي او د هغه مېرمن د ښځو د غورځنګ مشره جوړه شي او په خپل هیواد کې یو ټولنیز، نظریاتی او سیاسي انقلاب راولي او دا هم ممکن دی چې دغه مزدر یوه ورځ د ملګرو ملتونو سرمنشي جوړ شي او د هغه مېرمن ته د نوبل د امن جایزه ورکړل شي، د هغه مېرمن د نوبل د سولې جایزه تر لاسه کړي او د ټولې نړۍ ښځې یې خپل د رول ماډل په توګه ومني.

کوم خلګ چې څه څه وغواړي هغه که نر وي او يا ښځه د ترقۍ او پرمتخګ مزل لنډولی شي، ټولنیزه درجه یې لوړیږي او د هغوی په اختیاراتو او زمواریو کې زیاتوالی راځي، که چېرې د ټولنې بنیادي جوړښت په جمهوري، سیکولر او د انسان دوستي په اصولو ولاړ وي، نو یو عام انسان ته هم د ترقي مواقع په لاس ورځي، لاکن که د دغه ټولنې بنیاد امرانه، تندلارېتوب او د استحصال په بنیادونو ولاړ وي، نو بیا غریبان، ښځې او لږکۍ (اقلیتونه) به په هر وخت کې له خپلو حقونو څخه بې برخې وي او پر هغوی به د ترقۍ لاره بنده پاته وي چې ورڅخه خلګ هم متاثره کیدی شي او بیا ټولنه هم ټولنیزه ارتقا او پرمختګ نه شي کولی، زما خیال دی که موږ ټول که په انفرادي توګه وي او که په ټولیزه توګه د یوې داسې ټولنې د تخلیق کولو هڅه وکړو چې په کې خلګ او ټولنه سره یو شي او کار وکړي او انسانیت د زوال پر ځای د ترقي پر لاره روان شي، زه په دې خبره ښه خبر یم چې دا زما خوب دی، لاکن زه په دې هم پوهیږم چې خوب مړ شي نو خلګ او ټولنې هم د مرګ پر لور روانیږي.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در شنبه 9 ارديبهشت 1396برچسب:,ساعت 11:38 توسط حبیب الرحمن تاثیر | |

کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
www.sharghi.net & www.kafkon.com & www.naztarin.com